Csoportos vitaminok ízületi fájdalmakhoz


csoportos vitaminok ízületi fájdalmakhoz ízületi fájdalom besorolása

Számos vizsgálat igazolta, hogy bizonyos ásványi anyagok és vitaminok hiánya nagyban hozzájárul az ízületi betegek állapotának kialakulásához és romlásához. Melyek ezek A-vitamin A csontok és kötőszövetek károsodhatnak, és ízületi fájdalom jelentkezik, ha a szervezetedből hiányzik az A-vitamin. Annak érdekében, hogy pótolhasd, fogyassz több édes burgonyát, sárgarépát, spenótot és a kelkáposztát.

A fájdalmas területeknek megfelelő reflexzónák ingerlésével a kézen, illetve a lábon befolyásolni tudjuk a velük kapcsolatos testtájak fizikális panaszait. Fejfájásnál például a hüvelykujjbegyet érdemes nyomkodni, felváltva mindkét kézen.

Emellett a tök is jó A-vitamin forrás. C vitamin C-vitamin vagy aszkorbinsav is elengedhetetlen a szervezet kollagén termeléséhez.

csoportos vitaminok ízületi fájdalmakhoz fájdalom a bal láb térdében

Ez szükséges az ínszalagok, csontok és inak megfelelő működéséhez. Tabletta formájában is pótolhatod hiányát, de sok élelmiszerrel is beviheted a szervezetedbe édes piros paprika, a petrezselyem, a brokkoli, a karfiol, az eper, a mustárlevél, a papaya, a grapefruit, a kivi, a narancs, a dinnye, a káposzta, a paradicsom, a málna, a zeller, a spenót, az ananász, a mandarin, a zöldcitrom, az áfonya vagy a guava.

csoportos vitaminok ízületi fájdalmakhoz csontritkulás gél

D-vitamin A szervezet D-vitamin-hiánya a kalcium felszívódását gátolja. A D-vitamin és a kalcium együttesen szükséges ahhoz, hogy az izmok és csontok ne gyengüljenek el.

csoportos vitaminok ízületi fájdalmakhoz hasfájás. ízületi fájdalom

A D-vitamin hiánya igen erős ízületi fájdalmat okozhat. Pótolhatod multivitamin formájában, és élelmiszerekkel is lazac, makréla, szardínia, tojássárgája Evitamin Az E-vitamin többek között az idegek megfelelő fejlődéséhez szükséges, de az izmok is veszítenek feszességükből.

csoportos vitaminok ízületi fájdalmakhoz hogyan kezeljük a csontok ízületeit

E vitamin hiánya szintén ízületi fájdalomhoz vezethet. Az E-vitamint ezekkel az élelmiszerekkel pótolhatod a szervezetedben: búzacsíra, hüvelyesek, napraforgómag, dió, mandula, csoportos vitaminok ízületi fájdalmakhoz, aszalt szőlő mazsolagabonapelyhek, zöld leveles zöldségek például a spenóttojássárgája, növényi olajok például búzacsíraolaj, olívaolaj, napraforgóolaj, tökmagolaj, kukoricaolaj, lenmagolaj Fenti vitaminok hatással vannak a szervezetedre, pótlásuk csökkenti, a legtöbb esetben megszünteti az ízületi fájdalmakat.

Ha pótlásuk ellenére a fájdalom továbbra is fennáll, mindenképpen fordulj orvoshoz!