A mozgás az ízületeket kezeli. Mi az a porckopás?


Élet az ízületi kopással

Edzéstippek, ha ízületi problémákkal küzdesz Sándor Alexandra Valéria Hiába esik nehezedre ilyenkor a mozgás, segíti az állapotod javulását! Kevesebb fájdalom, több energia A mozgás kulcsszerepet játszik az ízületi problémák kezelésében. Ha ugyanis engedsz a fájdalomnak, és a lustálkodást választod, akkor könnyen elveszítheted az évek során kemény munkával kialakított rugalmasságot.

Hosszú távon ráadásul még a mindennapi feladatok elvégzéséhez szükséges állóképességed is veszélybe kerülhet. Nem érdemes tehát a kispadon ücsörögni, mert akkor leépülhetnek az izmaid és bemerevedhetnek az ízületeid! Ilyenkor az a cél, hogy kímélő mozgás által fenntartsd az ízületi folyadék termelődésének folyamatát a szervezet természetes "olajozását"illetve megőrizd az ízületek a mozgás az ízületeket kezeli.

Ennek következményeként erősebbnek, fittebbnek és kevésbé fáradékonynak érezheted magad, ráadásul jelentős fájdalomcsillapító hatással is számolhatsz. Fontos azonban, hogy ha már kezelés alatt állsz, akkor részletesen beszélj erről az orvosoddal, ha pedig még nincs diagnózis a panaszaid magyarázatára, mielőbb vizsgáltasd ki magad!

"+_NEWS_RATING_YOU_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Mit jelent az "ízületi probléma"? Az ízületi probléma lehet akut — sérülés következtében hirtelen fellépő és lezajló — vagy pedig tovább fennálló, tehát krónikus.

Zsuga Judit, klinikai farmakológus Az artrózis ízületi kopás mindennapi tevékenységét és életminőségét is befolyásolhatja, fontos tehát, hogy tudatosan készüljön a betegség kapcsán felmerülő nehézségekre. Bizonyos életviteli tanácsok megfogadásával jelentősen csökkenthető a fájdalom és teljesebb élet élhető.

A hétköznapi nyelvhasználatban általában utóbbit szoktuk alatta érteni: "fájós", "érzékeny" vagy egyenesen "rossz" térdet, bokát, vállat, csuklót… Valójában ilyenkor egy gyulladásos kórképcsoportról van szó: úgynevezett artritiszről, vagyis az ízületi tokot belülről "bevonó" hártya a mozgás az ízületeket kezeli, amely felborítja a csontok végén található porcok közötti kenőanyag, az ízületi folyadék termelődésének egyensúlyát.

A túl sok folyadék duzzanatot és feszülést eredményez. A reumatoid artritisz — vagyis a reumás ízületi gyulladás — pedig olyan degeneratív, folyamatos leépüléssel járó formája ennek a gondnak, amit gyógyítani nem lehet ugyan, de sikerrel kezelni igen, ami a fájdalmak eredményes csillapítása melletti állapotmegtartást jelent.

Az ízületi gyulladást közvetlenül az ízület bántalma vagy az egész test betegségei okozhatják Lássukaz okok bemutatását sorban! Túlterhelés miatti ízületi gyulladás A túlterheléses gyulladás nem egy betegséghez kapcsolódik, hanem egy egyszerű mozgásszervi probléma, a túlterhelés az oka. Maga a gyulladás egy végső tünetcsoport, ez pont ugyanúgy, vagy majdnem ugyanúgy néz ki, mint egy másik, általános okból létrejövő gyulladás, de ezeket a túlterhelés okozza. A túlterhelés lehet relatív, és lehet abszolút.

Sajnos ez messze nem csak az idősebb korosztályt érinti, kialakulhat bárkinél! Hogyan lehet kezelni? Az ízületi gyulladás kezeléséről minden esetben a kezelőorvos dönt. A terápia többnyire időszakos pihentetésből, jegelésből, illetve külsőleg vagy belsőleg alkalmazott fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő kombinációjából áll. A kenőcsök és a gélek mellett nem szteroid alapú gyógyszerek is segíthetnek súlyosabb gyulladásnál akár szteroidokra is szükség lehet.

artrózis ödéma kezelés

A kiegészítő természetes gyógymódok közé tartozik az olívaolaj fogyasztása a gyulladást okozó enzimek termelődését gátló hatás révéna magnéziumban gazdag Epsom-só, a burgonyás pakolás, a napi két evőkanál forralt ricinusolaj, a kurkumás krém, az almaecetes borogatás, illetve a fokhagyma.

Újragondolni az edzést Említettük, hogy mivel a mozgás kulcsszerepet játszik az ízületek állapotának javításában, hozzájárulva az életminőség javulásához is, ezért az orvos által javasolt pihentetési szakaszt milyen jó injekció az ízületi fájdalmak kezelésére mindenképpen érdemes újrakezdeni. Vagy aki eddig nem sportolt rendszeresen, annak elkezdeni! A csekélyebb ízületi terhelést jelentő, úgynevezett "low-impact" mozgásformák jelentik ilyenkor a legjobb választást.

ízületi betegség csikókban

Ide tartozik például a séta, az elliptikus tréner vagy a lépcsőzőgép használata, valamint az úszás is. Napi néhány perccel érdemes kezdeni, amit aztán percre is fel lehet tornázni.

  • Chondrolone az artrózis kezelésében
  • Modern lábízületi kezelés
  • Az arc felső alsó ízületének kezelése
  • 6 ízületkímélő tipp
  • Lézeres kezelések artrózisra
  • Ízületi gyulladás és ízületi gyulladás kezelése homeopátiával
  • Bármely korosztály mindennapjait megkeserítheti, de főképp az idősebb korúakat, illetve az aktív sportolókat és túlsúllyal rendelkezőket sújtja.

Sportolók tapasztalatai szerint sokat segíthet ilyenkor az ízületvédő vagy a kineziológiai tapasz használata is azon túl, hogy még lényegesebbé válik a bemelegítés és a levezetés. Célszerű megfontolni a gumiszalag és egyéb segédeszközök használatát, mert ezekkel ugyanolyan hatékony, ám az ízületek számára kevésbé megterhelő az edzés.

Egy szakképzett személyi edző ilyenkor jól jöhet, mert az érzékeny rész kímélését szem előtt tartva összeállíthatja a számodra testreszabott tervet.

Térdfájdalom Kezelése

Fontos azonban, hogy ha súlyos problémáról van szó, akkor az elsődleges terápia része még nem az edzés, hanem a gyógytorna! Vízben lenni jó A víz a fizikai törvényszerűségek — egészen pontosan a felhajtóerő — révén tehermentesíti a testet, így tökéletesen alkalmas közeg a mozgásra azoknak, akik kímélni szeretnék az ízületeiket.

Mozogjon rendszeresen!

Az úszás és a medencében végzett tornagyakorlatok aquafitness remek sportolási lehetőséget nyújtanak ilyen esetekben. Súlyosabb gyulladás után viszont ajánlott az úszómedencénél kicsit melegebb vízben kezdeni, majd az alacsonyabb hőfokra fokozatosan áttérni. A kardió jelentősége Ízületi gyulladás esetén magasabb a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata. A tudósok feltételezései alapján ennek közvetett oka, hogy az érintettek gyakran letesznek az egészséges életmód egyik alapját jelentő mozgásról, ami természetesen csökkenti az érfalak rugalmasságát és a szív teljesítőképességét.

A közvetlen ok pedig az lehet, hogy a szervezetben lévő ízületi sérülések vitaminok megterheli a szívet.

Kapcsolat Sportolást akadályozó fájdalmak megszüntetése Sportolással összefüggő ok lehet a fájdalom: sportsérülés, sportártalom, krónikus sérülés vagy visszatérő sérülés kapcsán. Ha a sérüléseket — legyen az akut vagy túlterheléses — nem ismerik fel vagy helytelenül kezelik, krónikussá válhatnak. Ilyenkor tartós panaszok alakulnak ki.

Mindez azonban kiküszöbölhető rendszeres kardiózással, tehát sétával, tánccal vagy elliptikus tréner használatával. Amennyiben az ízületi gyulladás alsó végtagot érint csípő, térd, bokaa futásról vagy le kell tenni, vagy pedig csak szigorúan megszabott előkészületek mellett lehet folytatni.

Fájnak az ízületei? Nem mindegy, hogy kopás vagy ízületi gyulladás miatt

Izometrikus edzés Ezek a gyakorlatok az izmok megfeszítését, majd ellazítását jelentik — méghozzá úgy, hogy ez kívülről gyakran nem is látszik. Ezért szokták rá mondani, hogy "az erő a mozdulatlanságban rejlik".

kámforolaj artrózis kezelése

Sérülésveszély gyakorlatilag nincs, ám elképesztő mértékben segíti az izmok oxigénellátását és a vérkeringést. Miután a tréning állva, ülve vagy akár fekve is végezhető, semmiféle alibit nem lehet ellene elfogadni.

ligamentitis deltoid ligamentum boka kezelése

Nemcsak sérülések és ízületi problémák esetén vethető be, hiszen profi sportolók is alkalmazzák a teljesítőképességük növelésére. Hasonló témájú cikkeink.